Понеділок, 19.11.2018, 22:41
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Хімічна та біологічна освіта Полтавщини
Форма входу
Меню сайту

Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2018 » Жовтень » 23 » Про проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології в 2018/2019 навчальному році
09:26
Про проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології в 2018/2019 навчальному році

       ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології відбудеться 11 листопада 2018 р., відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації від 26.09.2018 р. № 362 «Про проведення І–ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2018-2019 навчальному році». У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології беруть участь учні 8-11 класів, що стали переможцями І етапу. Тривалість виконання роботи у 8-11 класах з моменту отримання завдань – 3 години.

Загальна характеристика змісту та структури комплекту завдань

  1. Теоретичні завдання – тести трьох рівнів складності (А, Б, В), завдання з відкритою відповіддю та задачі.

1.1. Тестові завдання групи А передбачають вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих.

1.2. Тестові завдання групи Б передбачають вибір усіх можливих правильних відповідей із п’яти запропонованих (кількість правильних відповідей може бути від однієї до п’яти).

1.3. Тестові завдання групи В містять завдання, одне або декілька, до поставленої умови. Це завдання: з вибором однієї або кількох правильних відповідей; на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; на визначення правильності наведених пояснень, припущень, тверджень тощо.

2. Практичні завдання – комплект завдань для кожного класу включає дві (у 8 класі – три) експериментальні задачі з різних розділів біології, тематика яких визначається межами шкільної програми з біології відповідного класу, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.

Експериментальна задача містить опис певного невеликого експерименту, з малюнками, схемами, таблицями тощо.

Прочитавши запропонований текст завдання учень має зрозуміти:

  1. мету експерименту;
  2. логіку послідовності його проведення;
  3. роль кожного етапу (а також елементу, використаного приладу чи об’єкту тощо) у отриманні кінцевого результату експерименту;
  4. висновки, сформульовані за результатами експерименту;

оцінити:

  1. чи досягнута мета експерименту;
  2. наскільки вірними (коректними) є сформульовані висновки;
  3. чи ґрунтуються сформульовані висновки на реально отриманих експериментальних результатах;
  4. практичне значення отриманих результатів;

вміти:

  1. відповісти на тестові запитання до експериментальної задачі (об’єкту, мети, ходу роботи, висновків тощо);
  2. побудувати графік (принцип побудови якого буде запропонований);
  3. розв’язати задачу;
  4. провести певні розрахунки;
  5. зробити власний висновок за результатами експерименту;
  6. визначити за сформульованими в роботі висновками який експериментальний результат має бути при постановці певного етапу експерименту.

3. На примірниках завдань вказано спосіб відповіді до кожного виду роботи.

4. Кількісний склад завдань:

Клас

Теоретичний тур

Практичний тур

Завдання групи А

Завдання групи Б

Завдання групи В

Завдання групи А

Завдання групи Б

8

10

10

6

3

3

9

10

10

6

4

1 (задача)

10

12

10

7

3

1 (задача)

11

12

10

8

2

1 (задача)

Завдання щодо підготовки учнів до Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології

  • завдань ґрунтується на знаннях матеріалу, визначеного навчальною програмою з біології, що вже вивчений на час проведення олімпіади (у межах І семестру). Зміст завдань охоплює вивчений матеріал з різних розділів біології, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.

Завдання ІІ етапу олімпіади базуються на знаннях і навичках, набутих учнями в різних видах навчальної діяльності та на попередніх етапах олімпіади, і передбачають:

фактичні, понятійні та теоретичні знання:

  • знання основних біологічних термінів, понять, законів, теорій;
  • знання методів біологічних досліджень, ознак живих організмів, рівнів організації живої матерії;

- знання хімічного складу живих систем, функціонального значення хімічних елементів і речовин;

- знання особливостей будови і життєдіяльності клітин, основних груп організмів;

- знання особливостей процесів обміну речовин автотрофних і гетеротрофних організмів;

- знання основних форм розмноження та особливостей індивідуального розвитку організмів;

- знання закономірностей спадковості і мінливості організмів;

- знання суті біологічних явищ, їх закономірностей;

уміння:

- розпізнавати і порівнювати особливості будови і життєдіяльності різних типів клітин, основних груп організмів, типи і фази поділу клітин;

- установлювати взаємозв’язок: між будовою і функціями органел клітини, тканин, органів; особливостями будови і способом життя організмів; середовищем існування й пристосованістю організмів;

- класифікувати і систематизувати;

- аналізувати, робити припущення та висновки;

- застосовувати знання: для обґрунтування заходів охорони видів рослин, тварин, та їх угруповань; для профілактики захворювань, надання першої допомоги; для розв’язання вправ з молекулярної біології і задач з генетики.

Клас

Тема

8

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини – включно з темою «Опора та рух».

9

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини – включно з темою «Хімічний склад клітин».

10

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини. Основні властивості організмів. «Хімічний склад клітин». Біорізноманіття. Обмін речовин і перетворення енергії.

11

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини. Основні властивості організмів. Універсальні властивості організмів (клітина).Генетика. Селекція. Розмноження та індивідуальний розвиток організмів. Вірусологія. До теми «Генетичні основи спадковості» – включно з темою «Органели клітин (немембранні, одномембранні, двомембранні)» .

Література для підготовки до олімпіади

  1. Біологічні олімпіади школярів: Навчально-методичний посібник/ Л.С. Ващенко, О.В. Данилова, М.Ю. Макарчук, В.О. Мотузний – К.: Ґенеза, 2002. –288с.
  2. Підготовка учнів до біологічних олімпіад/ О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2004. –112с. – (Серія «Бібліотека журналу “Біологія”»; Вип..1(13)).
  3. Олімпіади з біології для школярів / О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 256с.
  4. Сучасна біологія. Тести теоретичної частини І, ІІ, ІV-VII міжнародних біологічних олімпіад (укр./англ. мовами)/ С.В.Страшко, Л.А. Животовська, М.В. Гринева – К.: Вища школа, 2006.
  5. Олімпіадний мінімум. Біологія людини. – /А.О.Чернінський/ Х.:Вид. група «Основа», 2013.- 303.
  6. Збірник завдань з біології для підготовки учнів до І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад. Посібник для учнів та вчителів/ Г.В.Міхєєва.- Вижниця:Черемош,2012.-181с.
  7. Всеукраїнська біологічна олімпіада.http://biology.org.ua/index.php?subj=vbo&lang=ukr&chapter=olimp
  8. Всеукраїнська біологічна олімпіада. Правила, програма, рекомендації.http://biology.org.ua/files/BioOlimp_Program.pdf
  9. Біологічна література. Український біологічний сайт.http://biology.org.ua/index.php?subj=main&lang=ukr&chapter=lib
Переглядів: 313 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/20
Всього коментарів: 0

Хімія
Безкоштовний хостинг uCoz