П`ятниця, 26.04.2024, 08:59
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Хімічна та біологічна освіта Полтавщини
Форма входу
Меню сайту

Календар
«  Жовтень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2021 » Жовтень » 29 » Про проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології в 2021/2022 навчальному році
08:59
Про проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології в 2021/2022 навчальному році

       ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології відбудеться 28 листопада 2021 р., відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації від 18.10.2021 р. № 354 «Про проведення І–ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2021-2022 навчальному році». У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології беруть участь учні 8-11 класів, що стали переможцями І етапу. Тривалість виконання роботи у 8-11 класах з моменту отримання завдань – 3 години.

Загальна характеристика змісту та структури комплекту завдань

  1. Теоретичні завдання – тести трьох рівнів складності (А, Б, В), завдання з відкритою відповіддю та задачі.

      1.1. Тестові завдання групи А передбачають вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих.

   1.2. Тестові завдання групи Б передбачають вибір усіх можливих правильних відповідей із п’яти запропонованих (кількість правильних відповідей може бути від однієї до п’яти).

    1.3. Тестові завдання групи В містять завдання, одне або декілька, до поставленої умови. Це завдання: з вибором однієї або кількох правильних відповідей; на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; на визначення правильності наведених пояснень, припущень, тверджень тощо.

    2. Практичні завдання – комплект завдань для кожного класу включає дві (у 8 класі – три) експериментальні задачі з різних розділів біології, тематика яких визначається межами шкільної програми з біології відповідного класу, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.

Експериментальна задача містить опис певного невеликого експерименту, з малюнками, схемами, таблицями тощо.

Прочитавши запропонований текст завдання учень має зрозуміти:

  1. мету експерименту;
  2. логіку послідовності його проведення;
  3. роль кожного етапу (а також елементу, використаного приладу чи об’єкту тощо) у отриманні кінцевого результату експерименту;
  4. висновки, сформульовані за результатами експерименту;

оцінити:

  1. чи досягнута мета експерименту;
  2. наскільки вірними (коректними) є сформульовані висновки;
  3. чи ґрунтуються сформульовані висновки на реально отриманих експериментальних результатах;
  4. практичне значення отриманих результатів;

вміти:

  1. відповісти на тестові запитання до експериментальної задачі (об’єкту, мети, ходу роботи, висновків тощо);
  2. побудувати графік (принцип побудови якого буде запропонований);
  3. розв’язати задачу;
  4. провести певні розрахунки;
  5. зробити власний висновок за результатами експерименту;
  6. визначити за сформульованими в роботі висновками який експериментальний результат має бути при постановці певного етапу експерименту.

3. На примірниках завдань вказано спосіб відповіді до кожного виду роботи.

        Завдання щодо підготовки учнів до Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології

  • завдань ґрунтується на знаннях матеріалу, визначеного навчальною програмою з біології, що вже вивчений на час проведення олімпіади (у межах І семестру). Зміст завдань охоплює вивчений матеріал з різних розділів біології, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.

Завдання ІІ етапу олімпіади базуються на знаннях і навичках, набутих учнями в різних видах навчальної діяльності та на попередніх етапах олімпіади, і передбачають:

фактичні, понятійні та теоретичні знання:

  • знання основних біологічних термінів, понять, законів, теорій;
  • знання методів біологічних досліджень, ознак живих організмів, рівнів організації живої матерії;

- знання хімічного складу живих систем, функціонального значення хімічних елементів і речовин;

- знання особливостей будови і життєдіяльності клітин, основних груп організмів;

- знання особливостей процесів обміну речовин автотрофних і гетеротрофних організмів;

- знання основних форм розмноження та особливостей індивідуального розвитку організмів;

- знання закономірностей спадковості і мінливості організмів;

- знання суті біологічних явищ, їх закономірностей;

уміння:

- розпізнавати і порівнювати особливості будови і життєдіяльності різних типів клітин, основних груп організмів, типи і фази поділу клітин;

- установлювати взаємозв’язок: між будовою і функціями органел клітини, тканин, органів; особливостями будови і способом життя організмів; середовищем існування й пристосованістю організмів;

- класифікувати і систематизувати;

- аналізувати, робити припущення та висновки;

- застосовувати знання: для обґрунтування заходів охорони видів рослин, тварин, та їх угруповань; для профілактики захворювань, надання першої допомоги; для розв’язання вправ з молекулярної біології і задач з генетики.

Клас

Тема

8

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини – включно з темою «Опора та рух».

9

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини – включно з темою «Хімічний склад клітин».

10

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини. Біорізноманіття. Обмін речовин і перетворення енергії.

11

Біологія рослин. Біологія тварин. Біологія людини. Біорізноманіття. Обмін речовин і перетворення енергії. Спадковість і мінливість. Репродукція та розвиток. Адаптації.

Література для підготовки до олімпіади

  1. Біологічні олімпіади школярів: Навчально-методичний посібник/ Л.С. Ващенко, О.В. Данилова, М.Ю. Макарчук, В.О. Мотузний – К.: Ґенеза, 2002. –288с.
  2. Підготовка учнів до біологічних олімпіад/ О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2004. –112с. – (Серія «Бібліотека журналу “Біологія”»; Вип..1(13)).
  3. Олімпіади з біології для школярів / О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 256с.
  4. Сучасна біологія. Тести теоретичної частини І, ІІ, ІV-VII міжнародних біологічних олімпіад (укр./англ. мовами)/ С.В.Страшко, Л.А. Животовська, М.В. Гринева – К.: Вища школа, 2006.
  5. Олімпіадний мінімум. Біологія людини. – /А.О.Чернінський/ Х.:Вид. група «Основа», 2013.- 303.
  6. Збірник завдань з біології для підготовки учнів до І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад. Посібник для учнів та вчителів/ Г.В.Міхєєва.- Вижниця:Черемош,2012.-181с.
  7. Всеукраїнська біологічна олімпіада.http://biology.org.ua/index.php?subj=vbo&lang=ukr&chapter=olimp
  8. Сайт ННЦ «Інститут біології та медицини» Київського національного університету імені Тараса Шевченка (https://cutt.ly/tgzNnhQ).
Переглядів: 493 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0

Хімія
Безкоштовний хостинг uCoz