Четвер, 23.11.2017, 16:31
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Хімічна та біологічна освіта Полтавщини
Форма входу
Меню сайту

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2017 » Жовтень » 20 » ВІДБУВСЯ ОБЛАСННИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «Компетентнісний підхід у вивченні хімії та біології в умовах оновлення змісту освіти»
15:54
ВІДБУВСЯ ОБЛАСННИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «Компетентнісний підхід у вивченні хімії та біології в умовах оновлення змісту освіти»

               18 жовтня 2017 року у Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського відбувся обласний науково-практичний семінар з теми «Компетентнісний підхід у вивченні хімії та біології в умовах оновлення змісту освіти».

          У роботі семінару взяли участь Корягіна Наталія Віталіївна, кандидат педагогічних наук, перший проректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського; Бур’ян Віктор Іванович, методист відділу природничо-математичних дисциплін та технологійПолтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського; Ярошенко Ольга Григорівна, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, завідувач відділу інтеграції вищої освіти і науки Інституту вищої освіти НАПН України, автор підручників з хімії, Григорович Олексій Владиславович, кандидат хімічних наук, старший науковий співробітник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, автор підручників із хімії; Задорожний Костянтин Миколайович, кандидат біологічних наук, доцент Харківського національного університету міського господарства ім. О.М. Бекетова, головний редактор журналу для вчителів «Біологія», автор підручників із біології; Шаповалов Євгеній Борисович, науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань Наукової установи «Мала академія наук України»; Шиян Надія Іванівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри хімії та методики викладання хімії Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка; Оніпко Валентина Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри ботаніки, екології та методики навчання біології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка; методисти методичних кабінетів (науково-методичних центрів) районів, міст, об’єднаних територіальних громад і голови методичних об’єднань районів, міст, об’єднаних територіальних громад, вчителі хімії та біології загальноосвітніх навчальних закладів області.

          Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв'язувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства. Саме ці пріоритети лежать в основі Концепції «Нова українська школа», головне завдання якої – підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, життєвих, а в майбутньому і професійних ситуаціях. Тому актуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості. Результатом такого процесу має бути сформованість загальної компетентності людини, яка включає сукупність ключових компетенцій і є інтегрованою характеристикою особистості.

          У своєму виступі Бур’ян Віктор Іванович, методист відділу природничо-математичних дисциплін та технологій Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського розповів про сучасні виклики, що стоять перед педагогами області, окреслив сучасні підходи до організації навчального процесу в умовах імплементації Закону України «Про освіту», а саме: участі вчителів хімії у конкурсному відборі підручників для учнів 10-го класу, опрацюванню нових навчальних програм для учнів 10-11 класів, підвищенні майстерності педагогів шляхом самоосвітньої діяльності, участі у фахових конкурсах.

          Жвавий інтерес викликав виступ Ярошенко Ольги Григорівни, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, завідувачки відділу інтеграції вищої освіти і науки Інституту вищої освіти НАПН України, в якому вона розповіла про процес творення підручника та презентувала науково-методичний комплект до викладання шкільного курсу хімії, а також поділилась досвідом роботи з методики проведення групових занять школярів, основні тези її виступу: організація групової роботи учнів самостійний, дуже важливий етап в організації навчальної діяльності учнів; без знання індивідуально-психологічних особливостей учнів не можливо ефективно організувати роботу учнів в групах; корекція роботи учнів у групах повинна носити коректний і систематичний характер; необхідно щоб групи були динамічні, що дає можливість інтелектуального зростання учнів і підвищує продуктивність груп; основною задачею групової роботи учнів все-таки є індивідуальний розвиток дитини. Під час дискусії Ольга Григорівна відповіла на запитання присутніх. Хочеться відмітити, що видавництво «Сиція» та видавництво «Оріон» подарували учасникам семінару по комплекту «Робочих зошитів» і «Зошитів для контрольних і практичних робіт» з хімії для учнів 7, 8 та 9 класів. Тепер учителі Полтавщини мають чудову нагоду ознайомитися з конкретними зразками авторської методики Ярошенко О.Г. та скористатись ними у процесі реалізації компетентнісного підходу.

          У своєму виступі Григорович Олексій Владиславович, кандидат хімічних наук, старший науковий співробітник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, автор підручників із хімії розповів, що рівень освіченості не визначається обсягом знань, їх енциклопедичністю. Із позицій компетентнісного підходу рівень освіченості визначається здатністю розв’язувати проблеми різної складності на основі наявних знань. Компетентнісний підхід не заперечує значення знань, але він акцентує увагу на здатності використовувати здобуті знання. Перехід до компетентнісного підходу означає: а) переорієнтацію з процесу на результат освіти в діяльнісному вимірі; б) зміцнення акценту з накопичування нормативно визначених знань, умінь і навичок на формування й розвиток в учнів здатності практично діяти, застосовувати досвід успішних дій у конкретних ситуаціях.

          Задорожний Костянтин Миколайович, кандидат біологічних наук, доцент Харківського національного університету міського господарства ім. О.М. Бекетова, головний редактор журналу для вчителів «Біологія», автор підручників із біології ознайомив присутніх із процесом підручникотворення з біології для учнів 9-го класу, проаналізував шляхи підвищення мотивації учнів до вивчення біології та рівня навчальних досягнень школярів, окреслив сучасні методи навчання на засадах критичного мислення й компетентнісного підходу до викладання біології, організації навчального процесу в контексті оновлення змісту освіти й запровадження Державних стандартів базової та повної загальної освіти, зокрема її біологічної компоненти.

          Під час проведення практичної частини семінару всі присутні стали учасниками лабораторних досліджень із використанням цифрових вимірювальних комплексів на уроках хімії та біології, зокрема цифрової STEM – лабораторії «Ейнштейн», які провів Шаповалов Євгеній Борисович, науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань Наукової установи «Мала академія наук України». Також Євгеній Борисович запросив усіх охочих взяти участь у конкурсі «Юний Ейнштейн – 2017», головним призом якого є навчальна поїздка до Ізраїлю.

          Після спільного обговорення було прийнято рекомендації семінару.  Завантажити

 

Переглядів: 119 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0

Хімія
Безкоштовний хостинг uCoz