Вівторок, 24.04.2018, 02:42
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Хімічна та біологічна освіта Полтавщини
Форма входу
Меню сайту

Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2018 » Січень » 2 » Рекомендації щодо проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології у 2017-2018 навчальному році
08:34
Рекомендації щодо проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології у 2017-2018 навчальному році

         Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації від 29.12.2017 року № 485 олімпіада з біології відбудеться 27 січня 2018 року на базі Полтавського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ-ДНЗ) № 16 Полтавської міської ради Полтавської області за адресою: м. Полтава бульв. Щепотьєва, 16, мікрорайон Огнівка. 

       Комплект завдань формуватиметься на основі пропозицій методичної комісії та журі ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології. Частина завдань буде вибиратися з банку завдань IV етапу біологічних олімпіад попередніх років, з якими можна ознайомитися на Українському біологічному сайті (www. biology.org.ua).

На виконання тестових завдань відводиться 120 хвилин. Після закінченні відведеного часу учасники олімпіади здають бланки з відповідями на тестові завдання і отримують експериментальні задачі. На їх виконання відводиться 2 академічні години (по 45 хвилин на кожну задачу). Перевірку робіт учасників олімпіади здійснює журі ІІІ етапу олімпіади.

Загальна характеристика змісту і структури комплекту завдань

Комплекти завдань для кожного класу включають:

- тестові завдання трьох рівнів складності (А, Б, В);

- експериментальні задачі;

- бланки для відповідей на тестові завдання (один – на тестові завдання групи А і Б; другий – на тестові завдання групи В);

- відповіді на завдання;

- пояснення системи оцінювання окремих завдань і роботи в цілому.

  • завдань ґрунтується на знаннях матеріалу, визначеного навчальною програмою з біології, що вже вивчений на час проведення олімпіади. Зміст завдань охоплює вивчений матеріал з різних розділів біології, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.

Завдання ІІІ етапу олімпіади базуються на знаннях і навичках, набутих учнями в різних видах навчальної діяльності та на попередніх етапах олімпіади, і передбачають

фактичні, понятійні та теоретичні знання:

- знання основних біологічних термінів, понять, законів, теорій;

- знання методів біологічних досліджень, ознак живих організмів, рівнів організації живої матерії;

- знання хімічного складу живих систем, функціонального значення хімічних елементів і речовин;

- знання особливостей будови і життєдіяльності клітин, основних груп організмів;

- знання особливостей процесів обміну речовин автотрофних і гетеротрофних організмів;

- знання основних форм розмноження та особливостей індивідуального розвитку організмів;

- знання закономірностей спадковості і мінливості організмів;

- знання суті біологічних явищ, їх закономірностей;

уміння:

- розпізнавати і порівнювати особливості будови і життєдіяльності різних типів клітин, основних груп організмів, типи і фази поділу клітин;

- установлювати взаємозв’язок: між будовою і функціями органел клітини, тканин, органів; особливостями будови і способом життя організмів; середовищем існування й пристосованістю організмів;

- класифікувати і систематизувати;

- аналізувати, робити припущення та висновки;

- застосовувати знання: для обґрунтування заходів охорони видів рослин, тварин, та їх угруповань; для профілактики захворювань, надання першої допомоги; для розв’язання вправ з молекулярної біології і задач з генетики.

Тестові завдання

Комплекти завдань містять тестові завдання трьох рівнів складності (А, Б, В). Тестові завдання групи А передбачають вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих.

Тестові завдання групи Б передбачають вибір усіх можливих правильних відповідей із п’яти запропонованих (кількість правильних відповідей може бути від однієї до п’яти).

Тестові завдання групи В містять завдання, одне або декілька, до поставленої умови. Це можуть бути завдання: з вибором однієї або кількох правильних відповідей; на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; на визначення правильності наведених пояснень, припущень, тверджень тощо.

Експериментальні задачі

Комплект завдань для кожного класу включає дві експериментальні задачі з різних розділів біології, тематика яких визначається межами шкільної програми з біології відповідного класу, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.

Експериментальна задача містить опис певного невеликого експерименту, з малюнками, графіками, розрахунками, схемами, таблицями тощо.

Прочитавши запропонований текст завдання учень має

зрозуміти:

  1. мету експерименту;
  2. логіку послідовності його проведення;
  3. роль кожного етапу (а також елементу, використаного приладу чи об’єкту тощо) у отриманні кінцевого результату експерименту;
  4. висновки, сформульовані за результатами експерименту;

оцінити:

  1. чи досягнута мета експерименту;
  2. наскільки правильними (коректними) є сформульовані висновки;
  3. чи ґрунтуються сформульовані висновки на реально отриманих експериментальних результатах;
  4. практичне значення отриманих результатів;

вміти:

  1. відповісти на тестові запитання до експериментальної задачі (об’єкту, мети, ходу роботи, висновків тощо);
  2. побудувати графік (принцип побудови якого буде запропонований);
  3. розв’язати задачу;
  4. провести певні розрахунки;
  5. зробити власний висновок за результатами експерименту;
  6. визначити за сформульованими в роботі висновками який експериментальний результат має бути при постановці певного етапу експерименту.
  • Література
  1. Біологічні олімпіади школярів: Навчально-методичний посібник/ Л.С. Ващенко, О.В. Данилова, М.Ю. Макарчук, В.О. Мотузний – К.: Ґенеза, 2002. –288с.
  2. Підготовка учнів до біологічних олімпіад/ О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2004. –112с. – (Серія «Бібліотека журналу “Біологія”»; Вип..1(13)).
  3. Олімпіади з біології для школярів / О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 256с.
  4. Сучасна біологія. Тести теоретичної частини І, ІІ, ІV-VII міжнародних біологічних олімпіад (укр./англ. мовами)/ С.В.Страшко,
    Л.А. Животовська, М.В. Гринева – К.: Вища школа, 2006.

 

 

Переглядів: 209 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/12
Всього коментарів: 0

Хімія
Безкоштовний хостинг uCoz