Четвер, 29.06.2017, 09:21
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Хімічна та біологічна освіта Полтавщини
Форма входу
Меню сайту

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2016 » Грудень » 27 » Про проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології в 2016-2017 навчальному році
11:59
Про проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології в 2016-2017 навчальному році

         Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації № 463 від 22.12.2016 року повідомляємо, що олімпіада з біології відбудеться 28 січня 2017 року на базі Полтавського навчально-виховного  комплексу (ЗНЗ-ДНЗ) №16 Полтавської міської ради Полтавської області. Надаємо для ознайомлення та використання у роботі методичні рекомендації щодо проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології.   

Рекомендації щодо проведення

ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології

у 2016-2017 навчальному році

          Метою проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології є виявлення та розвиток обдарованих учнів,  зацікавлення їх у поглибленому вивченні біології, формування навичок дослідницької роботи, а також відбір команди для участі в міжнародній олімпіаді з біології. ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології  за єдиними завданнями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту. Для проведення ІІІ етапу біологічної олімпіади Міністерством  готується комплект завдань окремо для кожного класу.

          Комплект завдань формуватиметься на основі пропозицій  методичної комісії та журі ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології. Частина завдань буде вибиратися з банку завдань IV етапу біологічних олімпіад попередніх років, з якими можна ознайомитися на Українському біологічному сайті (www. biology.org.ua).

          На виконання тестових завдань відводиться 120 хвилин. Після закінченні відведеного часу учасники олімпіади здають бланки з відповідями на тестові завдання і отримують експериментальні задачі. На їх виконання   відводиться 2 академічні години (по 45 хвилин на кожну задачу). Перевірку робіт учасників олімпіади здійснює журі ІІІ етапу олімпіади.

Загальна характеристика змісту і структури комплекту завдань

Комплекти завдань для кожного класу включають:

- тестові завдання трьох рівнів складності (А, Б, В);

- експериментальні задачі;

- бланки для відповідей на тестові завдання (один – на тестові завдання групи А і Б;  другий – на тестові завдання групи В);  

- відповіді  на завдання;

- пояснення системи оцінювання окремих завдань і роботи в цілому.  

Зміст завдань ґрунтується на знаннях матеріалу, визначеного навчальною програмою з біології, що вже вивчений на час проведення олімпіади. Зміст завдань охоплює вивчений матеріал з різних розділів біології, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.    

Завдання ІІІ етапу олімпіади базуються на знаннях  і навичках, набутих учнями в різних видах навчальної діяльності та на попередніх етапах олімпіади, і передбачають

фактичні, понятійні та теоретичні знання:

  • знання основних біологічних термінів, понять, законів, теорій;
  •  знання методів біологічних досліджень, ознак живих організмів, рівнів організації живої матерії;

- знання хімічного складу живих систем, функціонального значення хімічних елементів і речовин;

- знання особливостей будови і життєдіяльності клітин, основних груп організмів;

- знання особливостей процесів обміну речовин автотрофних і гетеротрофних організмів;

- знання основних форм розмноження та особливостей індивідуального  розвитку організмів;

- знання закономірностей спадковості і мінливості організмів;

- знання суті біологічних явищ, їх закономірностей;

уміння:

- розпізнавати і порівнювати особливості будови і життєдіяльності різних типів клітин, основних груп організмів, типи і фази поділу клітин;

- установлювати взаємозв’язок: між будовою і функціями органел клітини, тканин, органів; особливостями будови і способом життя організмів; середовищем існування й пристосованістю організмів;

- класифікувати і систематизувати;

- аналізувати, робити припущення та висновки;

- застосовувати знання: для обґрунтування заходів охорони видів рослин, тварин, та їх угруповань; для профілактики захворювань, надання першої допомоги;  для розв’язання вправ з молекулярної біології і задач з генетики.

Тестові завдання

 Комплекти завдань містять тестові завдання трьох рівнів складності (А, Б, В).

 Тестові завдання групи А передбачають вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих.

Тестові завдання групи Б передбачають вибір усіх можливих правильних відповідей із п’яти запропонованих (кількість правильних відповідей може бути від однієї до п’яти). 

Тестові завдання групи В містять  завдання, одне або декілька, до поставленої умови. Це можуть бути завдання: з вибором однієї або кількох правильних відповідей; на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; на визначення правильності наведених пояснень, припущень, тверджень тощо.

Експериментальні задачі

Комплект завдань для кожного класу включає дві експериментальні задачі  з різних розділів біології, тематика яких   визначається  межами шкільної програми з біології відповідного класу, включаючи теми, що вивчались у попередніх класах.

          Експериментальна задача містить опис певного невеликого експерименту, з малюнками, графіками, розрахунками, схемами, таблицями тощо.

Прочитавши запропонований текст завдання учень має

зрозуміти:

  1. мету експерименту;
  2. логіку послідовності його проведення;
  3. роль кожного етапу (а також елементу, використаного приладу чи об’єкту тощо) у отриманні кінцевого результату експерименту;
  4. висновки, сформульовані за результатами експерименту;

оцінити:

  1. чи досягнута мета експерименту;
  2. наскільки правильними (коректними) є сформульовані висновки;
  3. чи ґрунтуються сформульовані висновки на реально отриманих експериментальних результатах;
  4. практичне значення отриманих результатів;

вміти:

  1. відповісти на тестові запитання до експериментальної задачі (об’єкту, мети, ходу роботи, висновків тощо);
  2. побудувати графік (принцип побудови якого буде запропонований);
  3. розв’язати  задачу;
  4. провести певні розрахунки;
  5. зробити власний висновок за результатами експерименту;
  6. визначити за сформульованими в роботі висновками який експериментальний результат має бути при постановці певного етапу експерименту.

Рекомендована література

  1. Біологічні олімпіади школярів: Навчально-методичний посібник/ Л.С. Ващенко, О.В. Данилова, М.Ю. Макарчук, В.О. Мотузний – К.: Ґенеза, 2002. –288с.
  2. Підготовка учнів до біологічних олімпіад/ О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2004. –112с. – (Серія «Бібліотека журналу “Біологія”»; Вип..1(13)).
  3. Олімпіади з біології для школярів / О.В. Данилова, К.М. Задорожний, Д.А. Бабанов. С.А. Данилов – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 256с.
  4. Сучасна біологія. Тести теоретичної частини І, ІІ, ІV-VII міжнародних біологічних олімпіад (укр./англ. мовами)/ С.В.Страшко,
    Л.А. Животовська, М.В. Гринева – К.: Вища школа, 2006.

 

Переглядів: 412 | Додав: Адмін | Рейтинг: 4.7/7
Всього коментарів: 0

Хімія
Безкоштовний хостинг uCoz