П`ятниця, 15.12.2017, 12:27
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Хімічна та біологічна освіта Полтавщини
Форма входу
Меню сайту

Календар
«  Жовтень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2016 » Жовтень » 23 » ПРО ПРОВЕДЕННЯ ІІ (РАЙОННОГО, МІСЬКОГО) ЕТАПУ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ УЧНІВСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З ХІМІЇ
13:36
ПРО ПРОВЕДЕННЯ ІІ (РАЙОННОГО, МІСЬКОГО) ЕТАПУ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ УЧНІВСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З ХІМІЇ

Методичні рекомендації

щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії

в 2016-2017 навчальному році

               Документом, що визначає мету, завдання, структуру, технологію проведення Всеукраїнських олімпіад є Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099) – далі Положення, яким повинні керуватися оргкомітети та журі під час проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2016- 2017 навчальному році.

1. У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії беруть участь учні 7-11 класів, що стали переможцями І етапу.

2. ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії відбудеться 26 листопада 2016 р., відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації від 19.09.2016 р. № 345 «Про проведення І–ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2016–2017 навчальному році».

3. Час початку виконання завдань олімпіади о 9.00 год. Тривалість виконання роботи у 7-11 класах з моменту отримання завдань – 3 години (180 хвилин).

4. Оргкомітетам слід забезпечити однакові умови для виконання учасниками запропонованих завдань та дотримання однакових вимог під час перевірки робіт.

5. Аркуші із завданнями копіювати індивідуально для кожного учня. За обсягом, завдання для учнів 7-11 класів займають дві сторінки формату А-4. Оргкомітети повинні здійснити всі необхідні заходи для забезпечення секретності змісту завдань.

6. Комплект завдань формується на основі пропозицій  методичної комісії та журі ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії.

        7. Пароль для відкриття  комплектів  завдань надсилається електронною поштою згідно з алгоритмом (Додаток 8), визначеним наказом Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації від 19.09.2016 р. № 345 «Про проведення І–ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2016–2017 навчальному році» фахівцю міського або районного відділів (управлінь) освіти, який відповідає за проведення олімпіади з хімії і який несе персональну відповідальність за їх секретність до моменту оприлюднення. Прохання до голів організаційних комітетів ознайомитися з алгоритмом дій та чітко його дотримуватись.

8. Завдання ІІ етапу олімпіади з хімії, розроблені Полтавським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, є обов’язковими. Оргкомітети та журі ІІ етапу олімпіад не мають права змінювати (повністю або частково) завдання та оприлюднювати їх зміст раніше, ніж це визначено графіком та умовами проведення олімпіади. Завдання складається з двох частин: тести (містять тестові завдання трьох видів: з однією правильною відповіддю, на встановлення відповідності та на встановлення послідовності) та 4 задачі.

9. Під час визначення переможців змагань рекомендуємо дотримуватися вимог п. 5.4 чинного Положення, зокрема вимоги, що переможцем не може бути учасник, який за сумарним результатом виступів на всіх обов’язкових турах відповідного етапу олімпіади набрав менше, ніж третину від максимально можливої сумарної кількості балів, якщо інше не передбачено районними (міськими) Положеннями про проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів. Нагадуємо, що організаційний комітет і журі олімпіади – колегіальний орган, тому всі спірні питання врегульовуються шляхом голосування. Рішення приймаються ті, за які проголосувала більша кількість присутніх.

Проведення олімпіади у 2016 році

Обов’язки голови журі

  • Проводить інструктаж з робочою групою вчителів, які беруть участь у проведенні олімпіади, та членами журі.

Питання для обговорення: доброзичливе ставлення до дітей, наявність в закладі медперсоналу, дотримання конфіденційності, об’єктивності та однакового ставлення до всіх учасників олімпіади; оформлення титульної сторінки та кожного завдання в роботі учня; час проведення олімпіади; початок роботи членів журі тощо.

  • Обговорює з членами журі рішення (розв’язок) завдань, план їх перевірки та наступні особливості: при перевірці робіт враховувати, що окремі завдання можуть мати декілька правильних відповідей; раціональний спосіб розв’язку задачі оцінювати більш високим балом; граматичні помилки не впливають на оцінку роботи.
  •  Рекомендує членам журі розподілити задачі між собою і перевіряти в кожній роботі тільки ці задачі, оскільки у такому випадку дотримується єдиний підхід до оцінювання однієї й тієї ж задачі в усіх учнів.
  • Після закінчення виконання завдань, особисто збирає та шифрує роботи учасників. І лише після цього віддає їх на перевірку членам журі.
  • Визначає кількість переможців відповідно до кількості учасників олімпіади та доводить цю інформацію до членів журі.
  • Після перевірки робіт членами журі, відбирає в кожній паралелі роботи, що претендують на місця переможців, і ретельно перевіряє: наявність балів за кожне завдання, підписи усіх членів журі, правильність підрахунків. Ставить власний підпис.

Обов’язки членів оргкомітету

  • Попередньо підготувати папір та поставити на ньому штамп навчального закладу, у якому проводиться олімпіада.
  • Передбачити можливість роздрукування завдань на кожного учня з паралелі.
  • Повідомити учнів, що вони при собі повинні мати ручку, олівець, лінійку, гумку, не програмований калькулятор.
  • Підготувати на кожного учня: Періодичну систему хімічних елементів, таблицю розчинності кислот, солей, основ, ряд активності металів.  Таблиці не повинні містити іншої інформації: формул, визначень, законів тощо.
  • Перед початком олімпіади ознайомити учнів з Інструкцією до виконання роботи:

Інструкція учасника олімпіади щодо виконання роботи

  • Перед початком олімпіади відключити мобільний телефон і залишити їх у супроводжуючого або представника робочої групи.
  • При виконанні завдань дозволяється користуватися лише предметами, які видали організатори олімпіади. А саме: зошитом, Періодичною системою елементів, таблицею розчинності речовин, рядом активності металів.
  • Дозволяється користуватися власними олівцями, ручками, лінійками, не програмованими калькуляторами.
  • Користуватися шпаргалками, мобільними телефонами, додатковими довідковими матеріалами, консультуватися з будь-якими особами, окрім голови журі заборонено.
  • З питаннями щодо правильного розуміння змісту завдань звертайтеся до голови журі, якого до класу запросить черговий.
  • На розв’язання завдань відводиться 3 години. Час закінчення виконання роботи вказується на дошці.
  •  Кожну задачу починайте розв’язувати з нової сторінки.
  • Повно та аргументовано відповідайте на питання, поставлені в умові задачі. Твердження, що не стосуються поставлених в задачі питань, – не оцінюються. Правильна відповідь, не підкріплена логічними аргументами чи розрахунками, оцінюється лише мінімальною кількістю балів.
  • При нестачі паперу звертайтеся до чергового в класі.
  • Викладати хід розв’язання задач Ви можете зручною для себе мовою. Граматичні помилки не впливають на оцінку роботи.

Критерії оцінювання

Максимальна кількість балів за олімпіадне завдання для кожного класу становить 60 балів, з них: тести оцінюються у 20 балів, а задачі – 40 балів. Розбаловку за кожну задачу та дію в межах задачі члени журі роблять самостійно.

Завдання щодо підготовки учнів з хімії 2016 року

Запитання до ІІ етапу олімпіади охоплюють матеріал з різних розділів курсу хімії відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів за попередні роки навчання та з тем, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади (в межах матеріалу І семестру), а саме:

 

Клас

Тема

Типи задач

7

Початкові хімічні поняття (Вступ. Речовина, матеріал, тіло. Атом. Молекула. Явища фізичні та хімічні. Чисті речовини та суміші, способи розділення сумішей. Хімічні елементи. Хімічні формули речовин. Валентність, складання формул бінарних сполук за валентністю, визначення валентності за формулами бінарних сполук). Розрахунки за хімічними формулами.

1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за хімічною формулою.

2. Обчислення масової частки елемента в речовині. Складання хімічних формул речовин за масовими частками елементів.

 

8

Оксиди. Гідрати оксидів. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Будова атома. Хімічний зв'язок і будова речовини. Розрахунки за хімічними формулами.

3. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовин.

4. Обчислення маси речовини і кількості речовини за відомою масою речовини.

5. Обчислення об’ємних відношень газів.

6. Обчислення об’єму газів (за н.у.).

7. Визначення відносної густини газів.

9

Розчини. Хімічні реакції.

 

8. Розрахунки за рівняннями хімічних реакцій.

9. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.

10

Найважливіші органічні сполуки.

Загальні властивості неметалів та їхніх сполук (до властивостей нітратної кислоти включно).

 

 

10. Обчислення за хімічними рівняннями маси одного з добутих продуктів за масою вихідної речовини, що містить певну частку домішок.

11. Обчислення маси, об’єму, кількості речовини за відомими даними про вихідні речовини, одна з яких узята з надлишком.

12. Обчислення виходу продукту реакції.

11

Органічні сполуки (до бензену).

 

13. Виведення молекулярної формули органічної сполуки (за масовою часткою елементів, відносною густиною за воднем або повітрям).

14. Обчислення за хімічними рівняннями маси одного з добутих продуктів за масою вихідної речовини, що містить певну частку домішок.

Теоретичний матеріал та типи задач кожного наступного класу включать завдання попередніх класів

Література для підготовки до олімпіади

                Підручники і навчальні посібники

  1. Адамович т.п., Васильева Г.И., Мегковский О.А., Станишевский Л.С. Сборник лимпиадных задач по химии. – Минмк: Народна осіта, 1980. – 111 с.
  2. Брайко В.І., Мушкало Н.Н. Експериментальні задачі з неорганічної хімії. – К.: Радянська школа, 1982. – 127 с.
  3. Будруджак П. Задачи по химии. – М.: Мир, 1989 – 343 с.
  4. Габриелян О.С., Прошельцов А.Н. Химия: 8-11 классы: Региональные олимпиады: 2000-2002 гг. – М: Дрофа, 2005.
  5. Гадюк М.М. Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання: Збірник тестових завдань з хімії. – Тернопіль: Мандривец, 2008. – 236.
  6. Гуляєва Н.І., Верховод М.М., Тарахно З.М., Конкурсні і олімпіадні задачі з хімії. Харків ХДУ, 1991 – 135 с.
  7. Задачи всероссийских олимпиад по химии Под ред.. В.В.Лунина. /М.: Экзамен, 2004. – 480 с.
  8. Зламанюк Л.М., Злотченко С.І, Шмельова Ж.В. Олімпіадні задачі з хімії. Дніпропетровськ, 1993 – 42 с.
  9. Зламанюк Л.М., Чмиленко Ф.О., Чмиленко Т.С. Хімічні олімпіади: міські, районні, обласні 2000 -2005 років. Завдання та розв’язки. – Дніпропетровськ. – ТОВ «Інновація», 2005, 286 с.
  10. Квандиевский З., Ширшаневич Т., Кнешковский Р. и др. Польские химические олимпиады. - М.: Мир, 1980.
  11. Кочерга І.І. Олімпіади з хімії: Збірник задач всеукраїнських, обласних, районних олімпіад з розв’язанями, вказівками, відповідями /І.І.Клчерга, Ю.в. Холін, Л.О. Слета, О.А. Жикол, В.Д. Орлов, С.О. Комихов. – Х.: Веста; Ранок, 2004. – 384 с.
  12. Кузьменко Е.Н. 2500 задач по химии с решениями для поступающих в вузы/Е.Н. Кузьмено, В.В. Еремин. – М.: Оникс 21 век; Мир и образование, 2002. – 640 с.
  13. Лисичкин И.В. Методика проведения школьной химической олимпиады. Журнал «Химия в школе», 1980, №5, -76 с.
  14. Николаенко В.К. Решение задач повышенной сложности по общей и неорганической химии: Пособие для учителя. Под ред. Г.В.Лисичкина. – К.: Радянська школа, 1990. – 160 с.
  15. Олімпіади з хімії: завдання та розв’язки / упорядн. Г. Мальченко, І.Філоненко. – К.:Редакції газет природничо-математичного циклу. 2013. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).
  16. Портал Всероссийских предметных олимпиад школьников //http://www.rossolymp.ru
  17. Решение задач по химии. СПб. : Издательский Дом «Корвус», ТОО «Андрій», 1996. – 416 с.
  18. Хімія. Всеукраїнські хімічні олімпіадні завдання та їх розв’язування /Авт.-упоряд. П.П.Попель – К.: Либідь, 1996. – 96 с.
  19. Хімія. Олімпіадні завдання та їх розв’язування /Упоряд. В.І.Староста. –К.: Либідь, 1996. – 96 с.
  20. Сборник олимпиадных задач по химии. /Адамович Т.П., Васильева Г.И., Мегковский О.А., Станишевский Л.С./ - Минск: Народна освета,1980– 111с.
  21. Сборник заданий I – XV Международніх олимпиад /под ред. Сорокина В.В./. М.: МГУ, 1986 – 189 с.
  22. Современная химия в задачах Международных олимпиад (Сорокин В.В., Свитанько И.В., Чуранов С.С.). М.: Химия, 1998. – 288 с.
  23. Сорокин В.В., Суровцева Р.П. Московские городские химические олимпиади. М.: 1988. - 190 с.
  24. Сорокин В.В., Загорский В.В., Свитанько И.В. /Под редакцией Е.М.Соколовской./ Задачи химических олимпиад. М.: МГУ, 1993 – 256 с.
  25. Слета Л.О., Холін Ю.В., Чорний А.В. Загальна хімія в задачах. Олімпіадні і пізнавальні задачі. – Харків: Фолио; 1996. – 142 с.
  26. Степин Б.Д., Аликберова Л.Ю. Занимательные задания по химии. – М.:Дрофа, 2006. – 430 с.
  27. Харківські хімічні шкільні олімпіади. Харків, ХДУ, 1992. – 148 с.
  28. Холін Ю.В. Всеукраїнські олімпіади з хімії. Завдання та розв’язки: Навч. Посіб. : У 2 ч. – Ч1 /Ю.В. Холін, О,Ю, Усенко,Д.М. Волочнюк, К.С.Гавриленко, о.а.Жикол, М.О.Колосов, І.В.Комаров, Г.І.Комаров, Г.І.Мальченко, С.А.Неділько. – Х.:ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2012. – 258 с.
  29. Чуранов С.С. Химические олимпиады в школе. – М.: Просвещение, 1982.

                            Додаткова література

  1. Березан О.В. Органічна хімія: Посібник для вчителів хімії та учнів загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, слухачів і викладачів підготовчих відділень вузів. – К.: Абріс, 2000. – 304 с.
  2. Брайко В.І., Мушкало Н.Н. Експериментальні задачі з неорганічної хімії. К., 1982, 127 с.
  3. Гринькова М.В., Шиян Н.І. Хімія: довдник для абітурієнтів. – К.:Літера, 2009.
  4. Васюченко С.И. Сборник задач и упражнений по химии. – М.: Высшая школа, 1967. – 146 с.
  5. Всеукраїнські учнівські олімпіади з хімії: завдання та їх розв’язання//Газета “Хімія. Біологія”, 2000, № 13 (73). – 32 с.
  6. Гройсман Г.А. Хімія. Закони, схеми, формули, рівняння. Довідкове видання. – К.: ТОВ “Логос”, 1997. – 128 с.
  7. Гроссе Э., Вайсмантель Х. Химия для любознательных.: Химия, 1978, 263с.
  8. Григор’єва В.В., Самійленко В.М., Сич А.М. Загальна хімія. – К.: Вища шк., 1991. – 431 с.
  9. Гудкова А.С., Ефремов К.М., Магдесиева и др. 500 задач по химии. –М.: Просвещение, 1981. – 160 с.
  10. Березан О.В. Енциклопедія хімічних задач. – Тернопіль. Підручники и посібники, 2001. – 304 с.
  11. Бровко М.И., Волович П.В. Готовимся к экзамену по химии. – М.: Рольф, 1997. 384с.
  12. Буринська Н.М. Хімія: Методи розв’язування задач. – 3-тє вид. – К.: Либідь, 1997. – 80 с.
  13. Даниленко Л.І. Как розв’зувати задачі з хімії. 8 – 11. – Х: Країна мрій, 2007. – 170..
  14. Довідкові матеріали з хімії (І.І.Базелюк, Л.П.Величко, Н.В.Титаренко. – Київ, Ірпінь: ВТФ “Перун”, 1998. – 224 с.
  15. Егоров А.С. и др. Общая и неорганическая химия. Учебное пособие для учащихся медицинских лицеев, медико-биологических классов с углубленным изучением химии. Ростов-на-Дону. Феникс. 1997. – 640 с.
  16. Зборник конкурсных задач по химии с решениями. /Под ред. А.М.Володиной/ - М.: Изд-во МГУ, 1983. – 160 с.
  17. Зуев М.В., Гара Н.Н. Контрольные и проверочные работы по химии. 8-9 кл.- М.: Дрофа, 1997. – 160 с.
  18. Кимак С.П. Ви хочете навчитися розв’язувати задачі з хімії?. – Дніпропетровськ: Упр. Освіти і науки Дніпр.обл.держ.адмін; Дніпр.обл.ін-т післядипл.пед освіти, 2001. – 220 с.
  19. Корнілов М.Ю., Гордієнко О.В., Шейко Д.І. та інш. Хімія: завдання та тести. Посібник-довідник для вступників до вищих навчальних закладів. К.: Генеза, 1993. Частина I. – 221 с. Частина II – 275 с.
  20. Корнілов М.Ю., Білодід О.І., Голуб О.А. Термінологічний посібник з хімії. – К.: ІЗМН, 1996. – 256 с.
  21. Кочерга И.И., Холин Ю.В., Слета Л.А., Жикол О.А., Орлов В.Д., Комыхов С.А. Олимпиады по химии. Сборник задач. – Харьков.: Ранок, 2002. – 399с.
  22. Кукса С.П. 600 задач з хімії. – Тернопіль: Мандрівець, 1998. – 144 с.
  23. Кузьменко Н.Е., Еремин В.В. Химия. Ответы на вопросы. Теория и примеры решения задач. – М.:I.федеративная Книготорговая Компания, 1997. – 256 с. (Серия “Экзамен).
  24. Кузьменко Н.Е., Магдасиева Н.Н., Еремин В.В. Задачи по химии для абитуриентов. М.: Просвещение. 1992. 190 с.
  25. Кузьменок Н.Є., Еремин В.В., Попков В.А. Химия для школьников старших классов и поступающих в вузы. – М.: Дрофа, 1997, 1999. – 528 с.
  26. Кузьменко Н.Е., Єремин В.В. 2400 задач для для школьников и абитуриентов. – М. Дрофа, 1999 – 560 с
  27. Кузьменко М.Є., Єрьомін В.В. 2400 задач для школярів і абітурієнтів. – Тернопіль. “Навчальна книга-Богдан”, 2001, 560 с.
  28. Кушнарев А.А. Учимся решать задачи по химии. М.: Школа-Пресс. 1996, - 224 с.
  29. Лабий Ю.М. Решение задач по химии с помощью уравнений и неравенств. – М.: Просвещение, 1987. – 80 с.
  30. Леенсон И.А. Почему и как идут химические реакции. М.: МИРОС, 1995. – 136 с.
  31. Лисичкин Г.В., Бетанели В.И. Химики изобретают. М.: Просвещение, 1990. – 249 с.
  32. Луцевич Д.Д. Розрахункові задачі з хімії. Київ: ВНПЛ. - 2002
  33. Луцевич Д.Д., Березан О.В. Конспект-довідник з хімії. К.: Вища школа, 1997. – 238 с.
  34. Мовсумзаде Э.М., Аббасова Г.А., Захарочкина Т.Г. Химия в вопросах и ответах с использованием ЭВМ. – М.: Высш.шк., 1991. - 191 с.
  35. Програмированное пособие для средней школы: В 2 ч., М.: Мир, 1986, ч.1. - 510 с.
  36. Оганесян Э.Т. Руководство по химии поступающим в вузы. – М.: Высш.шк., 1991, - 464 с.
  37. Пилипенко А.Т., Починок В.Я., Середа И.П. и др. Справочник по элементарной химии. – К.: Наук.думка, 1985. – 559 с.
  38. Потапов В.М., Чертков И.Н. Проверь свои знания по органической химии. М., Просвещение, 1979. - 128 с.
  39. Рязанцева А.П., Жикол О.А. Техника решения и традиционные ловушки в олимпиадных задачах. – Харьков, 1997. – 70 с.
  40. Романова Н.В. Загальна та неорганічна хімія. – К.: Ірпінь ВТФ Перун, 1998. – 480 с.
  41. Свитанько И.В. Нестандартные задачи по химии.– М.:МИРОС, 1993. – 208с.
  42. Семенов И.Н. Задачи по химии повышенной сложности для абитуриентов. – Л.: Изд-во Ленингр. Ун-та, 1991. – Вып. 1 – 4.
  43. Середа И.П. Конкурсные задачи по химии.- К.: ,1984. – 233 с.
  44. Сергеев С.А. Химия. Темы школьного курса .Примеры и задачи. М.: Аквариум, 1977. – 128 с.
  45.  Сидоров Е.П. Химический справочник школьника и абитуриента. – М.: НТЦ «Университетский», 1995. – 208 с.
  46. Соросовская олимпиада школьников. Задачи и решения. М.: МЦНМО. 1995, 1996, 1997, 1998.
  47. Сорокин В.В., Злотников Э.Г. Химия в тестах. – Санкт-Петербург. : Химия, 1996. - 352 с.
  48. Справочник школьника. Решение задач по химии. (Сост. Н.И.Берман. – М.: Филолог. об-во «Слово», ТКО «АСТ», 1996. – 576 с.
  49. Староста В.І., Лендєл В.Г. Хімічні олімпіади на Закарпатті. Навчально-методичний посібник. Ужгород, 2002. – 192 с.
  50. Староста В.І., Молнар Д.І., Семрад О.О., Ерцов Б.М. Проведення хімічних олімпіад методом тестування. Навчально-методичний посібник. Ужгород, 1994. – 70 с.
  51. Староста К.Е., Староста В.І., Титаренко Н.В. Неорганічна хімія: Тестові завдання. 8 – 9 класи.- К.: Либідь, 1996. – 144 с.
  52. Сухан В.В., Табанська Т.В., Капустян А.Н., Горлач В.Ф. Хімія. Посібник для вступників до вузів. – К.: Либідь, 1995. – 448 с.
  53. Фримантл М. Химия в действии. В 2 ч. – М.: Мир, 1991, 1998 ч.1. – 519 с., ч.2 – 599 с.
  54. Физика. Химия. Справочные материалы. (Авт – сост.Д.А.Исаев, В.В.Еремин). – М.: Дрофа, 1996. – 144 с.
  55. Хімія: завдання та тести. Посібник-довідник для вступників до вищих навчальних закладів. В 2 ч. – К.: Генеза, 1993 – ч.1 – 224 с., ч.2 – 288 с.
  56. Химия и жизнь (Солтерсовская химия). Ч.Ы. Понятия химии: Пер. с англ. /за ред. П.Д. Саркисова. – М.: РХТУ им. Менделеева, 1997. – 337 с.
  57. Химия: Справочник. – Харьков: Фолио; Ростов на Дону: Феникс,1997.–496 с.
  58. Химия. Справочник абитуриента. (В.А.Долгов,Е.В.Соловьева – М.: Филол. о-во «Слово», АСТ, Компания «Ключ-С». 1997. –608 с.
  59. Хімія: Всеукраїнські олімпіади: завдання та їх розв’язування //Авт. – упоряд. П.П. Попель. – К.: Либідь, 1997. – 96 с.
  60. Хімія: завдання і тести /Амірханов В.М., Білодід О.І., Верховод М.М. та ін. / Під ред. Корнілова М.Ю. – К. : Школяр, 2000. – 512 с.
  61. Хімія: завдання і тести. Під редакцією професора Корнілова М.Ю. – Київ.: Школяр, 2000. - 511 с.
  62. Химия. Пособие-репетитор для поступающих в вузы. (Под ред. Чернышова В.Н., Егорова А.А. Ростов-на-Дону . Феникс, 1996 – 727 с.
  63. Хмельникова Л.І., Серебрянська Л.Ф., Скопенко В.С., Циганок Л.П., Зламанюк Л.М. Методика розв’язування задач з хімії. Методичний посібник. – Дніпропетровськ//Додаток до інформаційно-педагогічного альманаху “Нива знань”, 1997.- 93 с.
  64. Холин Ю.В., Слета Л.А.Репетитор по химии: Для школьников и абитуриентов. Харьков: Фолио, 1998. – 400 с.
  65. Хомченко Г.П., Хомченко И.Г. Задачи по химии для поступающих в вузы. – М.: Высш.шк., 1995. – 238 с.
  66. Хомченко Г.П. Химия для поступающих в вузы. М.: Высш. шк., 1995 – 370 с.
  67. Чмиленко Ф.А., Виниченко И.Г., Чмиленко Т.С. Подготовка к экзамену по химии с контролем на ЭВМ. – М.: Школа-Пресс., 1994, 144 с.
  68. Чмиленко Ф.О., Виниченко І.Г., Чмиленко Т.С. Збірник конкурсних задач з хімії. – Тернопіль. Підручники і посібники, 1996, 80 с.
  69. Чуранов С.С. Из истории химических олимпиад //Химия в школе, 1997. - № 2. – С. 88 –96.
  70. Что мы знаем о химии. Вопросы и ответы. (Под редак. Ю.Н.Кукушкина). М.: Высшая школа, 1993.
  71. Шаповалов А.І. Методика розв’язування задач з хімії. Посібник для вчителя. – К.: Рад.шк., 1989. – 86 с.
  72. Шиян Н.І., Андрієвська О.С., Джурка Г.Ф., Самусенко Ю.В. Олімпіадні задачі з хімії. – Полтава, 1997. – 140 с.
  73. Шиян Н.І., Андрієвська О.С., Джурка Г.Ф., Магда В.І. Методичні рекомендації щодо розв’язування типових розрахункових задач з хімії. – Полтава, 1991. – 30 с.
  74. Шиян Н.І., Джурка Г.Ф., Андрієвська О.С. і ін. Олімпіада з хімії: Методичний посібник. – Полтава, 1999. – 30 с.
  75. Шиян Н.І. Олімпіада з хімії: Завдання та розв’язки обласної олімпіади з хімії. – Полтава, 1998. – 20 с.
  76. Шиян Н.І., Джурка Г.Ф. Олімпіада з хімії: Завдання та розв’язки районного (міського) етапу. – Полтава, 1998. – 20 с.

76.Ярошенко О.Г., Новицька В.І. Збірник задач і вправ з хімії. К-Ш. Станиця, 2003. – 214 с.

                 Збірники задач

1. Березан О.В. Збірник задач з хімії: Для учнів середніх загальноосвітніх начальних закладів – Тернопіль: Підручники та посібники, 2003. – 319 с.

2. Березан О. Енциклопедія хімічних задач. – Тернопіль: Підручники та посібники, 2001. – 302 с.

3. Березан О. Збірник ускладнених задач з хімії. – Тернопіль: Підручники та посібники, 2004. – 144 с.

4. Гладюк М.М. Розрахункові задачі з хімії. – Тернопіль: Мандрівець, 2006. – 92 с.

5. Кукса С.П. 600 задач з хімії: Розв’язки. Алгоритми. Самоконтроль. – Тернопіль: Мандрівець, 1998. – 143 с.

6. Олимпиады по химии. Сбор­ник задач / И.И. Кочерга, Ю.В. Холин, Л.А. Слета,            О.А. Жикол, В.Д. Ор­­лов, С.А. Комыхов. – Х.: Ранок, 2002;

7. Олімпіади з хімії. Збірник задач всеукраїнських, обласних, районних олімпіад з роз­в’я­зан­нями, вказівками, відпові­дями / І.І. Кочерга, Ю.В. Холін, Л.О. Слєта та ін. – Х.: Ранок, Веста, 2004.

8. Свитанько И.В. Нестандартные задачи по химии. – М.: МИРОС, 1995.

9. Сорокин В.В., Загорский В.В., Свитанько И.В. Задачи химических олимпиад. Принципы и алгоритмы решений. – М.: Изд-во МГУ, 1989.

10. Слета Л.А., Холин Ю.В. 2002 задачи по химии. – 2-е изд. – Ростов-на-Дону, Феникс, 2006 (або 1-ше вид. – Х.: Фолио, 2003).

11. Слєта Л.О., Чорний А.В., Холін Ю.В. 1001 задача з хімії з від­повідями, вказівками, розв’язками. – Х.: Ранок, 2000; Слета Л.А., Черный А.В., Холин Ю.В. 1001 задача по химии с ответами, указаниями, решениями. – М.: Илекса, 2004.

12. Хвалюк В.Н., Головко Ю.С., Кананович Д. Г. Олимпиады шко­льников по химии: теоретические задания с решениями: В 2-х ч. – Минск: Нар. асвета, 2007–2008.

13.    Хомченко І. Г. Збірник задач і вправ з хімії. – К.: Вища школа, 1992.

14.    Хомченко И.Г. Общая химия. Сборник задач и упражнений. – М.: Новая волна, 2007 (або попередні видання).

15. Ярошенко О.Г. Збірник задач і вправ з хімії. – К.: Станіца, 1996. – 144 с.

              Інтернет-ресурси

1. Віртуальні хімічні олімпіади для 10–11 класів (www.znanius.com).

2. Електронна бібліотека з хімії та техніки (http://rushim.ru/books/books.htm).

3. Хімічні олімпіади в Україні (http://www-chemo.univer.kharkov.ua).

4. Хімічні олімпіади Білорусі (http://superhimiki.at.tut.by/default.ru.html).

 

Методист відділу природничо- математичних 

дисциплін та технологій ПОІППО ім. М.В. Остроградського                                                                           В.І. Бур’ян

 

Переглядів: 1249 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0

Хімія
Безкоштовний хостинг uCoz