П`ятниця, 28.04.2017, 02:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Хімічна та біологічна освіта Полтавщини
Форма входу
Меню сайту

Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2014 » Серпень » 21 » Про організацію навчально-виховного процесу з хімії в загальноосвітніх навчальних закладах Полтавської області у 2014-2015 навчальному роц
13:50
Про організацію навчально-виховного процесу з хімії в загальноосвітніх навчальних закладах Полтавської області у 2014-2015 навчальному роц

Про організацію навчально-виховного процесу з хімії в загальноосвітніх навчальних закладах Полтавської області

у 2014-2015 навчальному році

Хімія як  навчальний предмет має істотний вплив на формування наукового світогляду, виховання і розвиток учнів; покликана озброїти учнів основами, необхідними для щоденного життя, закласти фундамент для подальшого вдосконалення хімічних знань, як в старших класах, так і в інших навчальних закладах, а також правильно зорієнтувати поведінку учнів у довкіллі.

Хімічна компонента є обов’язковою складовою системи загальної природничо-наукової освіти, а навчальний предмет «Хімія» належить до інваріантної частини навчального плану основної і старшої школи. Разом із іншими природничими предметами хімія покликана реалізувати мету загальної середньої освіти, зробити внесок у формування інтелекту, національної самосвідомості, загальної культури особистості, зорієнтованої на загальнолюдські моральні та матеріальні цінності.

 I. Завдання вивчення хімії

У 2014-2015 навчальному році вчителям хімії необхідно продовжити вирішувати наступні завдання в єдності освітньої, розвиваючої і виховної функцій навчання:

  • забезпечення свідомого засвоєння учнями основоположних хімічних законів, теорій, понять з опорою на міжпредметні зв’язки і на цій основі формування наукового світогляду і сприйняття учнями хімічної освіти як компоненту загальнолюдської культури;
  • ознайомлення учнів із пріоритетними напрямками розвитку хімічної науки, формування в них розуміння про зростаючу роль хімії в сучасному суспільстві;
  • розвиток мислення учнів, їх самостійності і творчої активності в оволодінні предметними знаннями, уміннями і ключовими компетентностями;
  • підготовка учнів до свідомого вибору професії через організацію системи профорієнтаційної роботи на уроці та в позаурочний час засобами навчального предмета «Хімія».

II. Напрямки діяльності вчителя

Основними напрямками діяльності вчителя хімії повинні бути наступні:

  • опанування оновленого змісту освіти для основної школи і старшої профільної школи на рівнях стандарту, академічному й профільному;
  • оптимізація навчального навантаження учнів;
  • упровадження в практику навчання освітніх технологій, які сприяють створенню здоров’язберігаючого освітнього середовища і дозволяють підвищити якість загальноосвітньої підготовки учнів;
  • розвиток творчого потенціалу школярів через залучення їх до участі в проектній і дослідницькій роботі, учнівських олімпіадах, конкурсах і турнірах;
  • удосконалення діяльності щодо організації контролю й оцінювання якості хімічної освіти.

III. Навчально-методичне забезпечення шкільного курсу Хімія

Таблиця 1

Програми і підручники,рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах:

Клас

Програма

 

К-ть годин у тиждень

Підручники

1

2

3

4

ОСНОВНА ШКОЛА: загальноосвітні навчальні заклади

7

Хімія. 7-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Ірпінь: Перун, 2005.

1

  1. Буринська Н.М. Хімія, 7 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2007. – 112 с.
  2. Лашевська Г.А.. Хімія: 7 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза, 2007. – 200 с.
  3. Попель П.П., Крикля Л.С. Хімія: Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: ВЦ «Академія», 2007. – 136 с.
  4. Ярошенко О. Г. Хімія : Підруч. для 7-го кл. – К. : Станіца-Київ, 2007. – 112 с. : іл.

8

Хімія. 7-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів  – К.: Ірпінь: Перун, 2005.

2

  1. Буринська Н.М. Хімія 8 клас Підруч. для загальноосвітніх навчальних закладів – К.; Ірпінь : ВТФ «Перун» 2008р.
  2. Попель П.П., Крикля Л.С. Хімія : Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів – К. : Видавничий центр «Академія», 2008. – 231с.
  3. Ярошенко О. Г. Хімія : Підруч. для 8-го кл. – К. : Освіта, 2008. – 208 с. : іл.

9

Хімія. 7-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів  – К.: Ірпінь: Перун, 2005.

2

  1. Буринська, Н. М., Величко, Л. П. Хімія : 9 : підручн. для загальноосвіт. навч. закл. / Н. М. Буринська, Л. П. Величко – К. ; Ірпінь : Перун, 2009. – 232 с. : іл.
  2. Лашевська, Г.А.. Хімія : 9 кл. : Підручн. для загальноосвіт. навч. закл. – К. : Генеза, 2009. – 280 с. : іл..
  3. Попель, П. П. Хімія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П. П. Попель, Л. С. Крикля – К. : ВЦ «Академія», 2009. – 232 с.
  4. Ярошенко, О. Г. Хімія : підруч. для 9 кл. загально освіт. навч. закл. / О. Г. Ярошенко – К. : Освіта, 2009. – 223с.

ОСНОВНА ШКОЛА: спеціалізовані школи з поглибленим вивченням іноземних мов

9

Хімія. 7-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів  – К.: Ірпінь: Перун, 2005.

1,5

  1. Буринська, Н. М., Величко, Л.П. Хімія : 9 : підруч. для загальноосвіт. навч. закл./ Н. М. Буринська, Л. П. Величко – К. ; Ірпінь : Перун, 2009. – 232 с. : іл.
  2. Лашевська, Г.А.. Хімія : 9 кл. : Підручн. для загальноосвіт. навч. закл. – К. : Генеза, 2009. – 280 с. : іл..
  3. Ярошенко, О. Г. Хімія : підруч. для 9 кл. загально освіт. навч. закл. / О. Г. Ярошенко – К. : Освіта, 2009. – 223 с.

ОСНОВНА ШКОЛА: загальноосвітні навчальні заклади з поглибленим вивченням предмета

8

1) Хімія. 8-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням хімії / Автори Н. М. Буринська, Л. П. Величко та ін. Режим доступу :   http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/average/prog12 – Назва з екрана.

2) Збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу”. – К.: Вікторія, 2009

4

Рекомендований підручник:

Попель П.П., Крикля Л.С. Хімія : Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів – К. : Видавничий центр “Академія ”, 2008. – 231с.

 

9

1) Хімія. 8-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням хімії / Автори Н. М. Буринська, Л. П. Величко та ін. Режим доступу :   http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/average/prog12 – Назва з екрана.

2) Збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу”. – К.: Вікторія, 2009

4

Рекомендований підручник:

Попель, П. П. Хімія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П. П. Попель, Л. С. Крикля – К. : ВЦ «Академія», 2009. – 232 с.

 

СТАРША ШКОЛА: рівень стандарту

10

Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – С. 12-19.

1

  1. Хімія : Підручн. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П. П. Попель, Л. С. Крикля. – К. : ВЦ «Академія», 2010. – 208 с.
  2. Хімія : Підручн. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / О. Г. Ярошенко. – К. : Грамота, 20101. – 224 с.

11

Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – С. 20-25.

1

  1. Хімія : Підручн. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.  (рівень стандарту) / О. Г. Ярошенко. – К. : Грамота, 2011. – 232 с.
  2. Хімія : Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. : рівень стандарту / Г. А. Лашевська, А. А. Лашевська. – К. : Ґенеза, 2011. – 160 с.

СТАРША ШКОЛА: академічний рівень

10

 

Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – С. 30-39.

1 (+1)

  1. Хімія : Підручн. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П. П. Попель, Л. С. Крикля. – К. : ВЦ «Академія», 2010. – 208 с.
  2. Хімія : Підручн. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / О. Г. Ярошенко. – К. : Грамота, 20101. – 224 с.

11

Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – С. 40-61.

2

  1. Хімія : Підручн. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. : акад. рівень. / Л. П. Величко. – К. : Освіта, 2011. – 222 с.
  2. Хімія : Підручн. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. (академічний рівень) / П. П. Попель, Л. С. Крикля. – К. : ВЦ «Академія», 2011. – 352 с.

СТАРША ШКОЛА: профільний рівень

10

Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – С. 68-97

4

1. Хімія : підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. (профільн. рівень) / [Буринська Н. М., Депутат В. М., Сударева Г. Ф., Чайченко Н. Н. ] ; кер. авт. кол. Буринська Н. М. – К. : Педагогічна думка, 2010. – 352 с.

11

Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – С. 98-129

6

1. Хімія: підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закладів: профіл. рівень / Л. П. Величко,  Н. М. Буринська. – К: Школяр, 2013. – 384 с. : іл..

Таблиця 2

           Розподіл кількості годин на викладання хімії в основній школі          

Клас

7

8

8

(поглиблене вивчення хімії)

9

9

(поглиблене вивчення хімії)

9

(спеціалізовані школи з поглибленим вивченням іноземних мов)

К-ть годин на тиждень

1

2

4

2

4

1,5

 

         Оскільки в 7 класі на вивчення хімії відводиться 35 годин на рік, то розклад занять може складатися за двома варіантами:

  1. 1 година на тиждень протягом навчального року;
  2. 2 години на тиждень протягом одного семестру.

Практично доведено, що більш доцільним і методично виправданим є другий варіант.

У таблиці 3 подано розподіл кількості годин у старшій школі відповідно до рівня змісту навчальної програми.

Таблиця 3

Розподіл кількості годин на викладання хімії в старшій школі

Рівні змісту навчання

Рівень стандарту

Академічний рівень

Профільний рівень

Клас

10

11

10

11

10

11

Кількість годин на тиждень

1

1

1 (+1)

2

4

6

 

 

З метою забезпечення умов для опанування учнями 10 класу змісту хімії на академічному рівні (особливо у класах математичного, фізико-математичного, технологічного профілів навчання), МОН України рекомендує за рахунок варіативної складової виділити не одну, а 2 години на вивчення хімії. У такому разі вчитель використовує програму академічного рівня, збільшуючи пропорційно кількість годин на вивчення окремих тем і розділів програми.

  Програми факультативів та курсів за вибором з хімії, рекомендовані Міністерством освіти і науки для використання у загальноосвітніх навчальних закладах: 

Навчальні програми курсів за вибором та факультативів. Хімія. –Тернопіль: Мандрівець, 2010;

Хімія. Допрофільна підготовка та профільне навчання: курси за вибором (укл. Дубковецька Г.М.). – Тернопіль: Мандрівець, 2010;

Факультативні курси для учнів спеціалізованих 10-11 класів
 загальноосвітніх навчальних закладів хімічного та біологічного профілів (частина 2) (авт. Речицький О.Н., Юзбашева Г.С.). – Херсон: Айлант, 2011;

навчальна програма факультативного курсу «Абетка самоосвіти школяра з хімії. 7 клас» (авт. Коростіль Л.А.);

 навчальна програма факультативу «Вода та сучасні методи її очищення» (8, 9 клас) (авт. Забава Л.К., Габріелян А.А.);

навчальна програма курсу за вибором «Основи експериментальної хімії» (авт. Прибора Н.А.);

навчальна програма курсу за вибором «Хімія для детективів» (авт. Шапошнікова І.М., Прибора Н.А.);

навчальна програма курсу за вибором «Хімія в криміналістиці» (авт. Шапошнікова І.М.);

навчальна програма факультативного курсу «Хімія і здоров’я. 9 клас» (авт. Карагаєва М.В.);

навчальна програма факультативного куру «Хімія. Основи якісного та кількісного аналізу» (укл. Гриценко В.В.);

програма курсу за вибором «Хімія у військовій справі» (10-11 клас) (авт. Шевченко А.М.);

навчальна програма факультативного курсу «Основи хімічної екології» для учнів 10, 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Деленко О.Л., Деленко С.П.);

навчальна програма факультативного курсу «Розвиток інтелектуальних здібностей шляхом розв’язування творчих, логічних хімічних задач» для учнів 9, 10, 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Вараниця В.О., Деленко О.Л. та ін.);

навчальна програма факультативного курсу «Вибрані питання шкільного курсу хімії» для учнів 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Пальцева І.В.).

Зміст програм курсів за вибором і факультативів як і кількість годин і клас, в якому пропонується їх вивчення, є орієнтовним. Учитель має право творчо підходити до реалізації змісту цих програм, ураховуючи кількість годин виділених на вивчення курсу за вибором чи факультативу, інтереси і здібності учнів, потреби регіону, можливості навчального закладу. Окремі розділи запропонованих у збірниках програм можуть вивчатися як самостійні курси за вибором.

          Слід зазначити, що навчальні програми курсів за вибором можна використовувати для проведення факультативних занять і навпаки, програми факультативів можна використовувати для викладання курсів за вибором

          За рішенням навчального закладу облік занять з курсів за вибором може здійснюватися на окремих сторінках класного журналу або у окремому журналі. Облік факультативних занять здійснюється в окремому журналі. Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів також приймається навчальним закладом.

  Звертаємо увагу, що в організації навчально-виховного процесу можна використовувати тільки ті навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники (робочі зошити, зошити для практичних робіт і лабораторних дослідів, різних видів контролюючих робіт тощо), які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, схвалення відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти.

Нагадуємо, що  постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 затверджено новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Відповідно до типових навчальних планів, розроблених до нового Державного стандарту,  хімія вивчатиметься у 7 – 9 класах (7 клас – 1,5 години на тиждень, 8 і 9 клас – 2 години на тиждень). Вивчення хімії за програмою, розробленою до нового державного стандарту розпочнеться у 2015/2016 навчальному році.

IV. Нормативні документи,

що регулюють організацію навчально-виховного процесу з хімії, обумовлюють оформлення кабінетів і відповідної документації, проведення роботи з питань безпеки життєдіяльності на уроках хімії

  1. Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОНУ від 20.07.04 № 601).
  2. Базовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів хімії ЗНЗ (Наказ МОНУ від 03.02.2005 р. №79).
  3. Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою (Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці України від 26.01.2005 року №15).
  4. Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України (Наказ МОНУ від 18.04.2006 № 304, зареєстровано в МінЮстУ від 07.07.06 за № 806/12680).
  5. Про затвердження Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів(Наказ МОНмолодьспорту України від 14.12.2012 року №1423, зареєстровано в МінЮстУ від 03.01.2013 р. за №44/22576).
  6. Інструктивно-методичні матеріали «Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладів» (Лист МОНмолодьспорту України від  01.02.12 р. № 1/9-72).
  7. Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань розроблення інструкцій з безпеки проведення навчально-виховного процесу в кабінетах природничо-математичного напряму (Лист МОНУ  від 17.07.2013 № 1/9-498).

     8. Організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах (лист МОНУ від 16.06 2014 р. № 1/9-319).

     9. Орієнтовані вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природно-математичних дисциплін у 5-11 класах (Лист МОНУ від 27.12.2000 р. №1/9-529).

    10. Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист МОНУ від 29.10.2007 р №1/9-651).

         З повним текстом інструктивно-методичних матеріалів можна ознайомитись на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України www.mon.gov.ua та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти www.iitzo.gov.ua).

V. Рекомендації по використанню у навчально-виховному процесі реактивів, які визначено як прекурсори

У процесі навчання хімії в 7-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів із переліку прекурсорів (постанова Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 р. «Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів»), використання яких потребує ліцензування, використовуються: калій перманганат, сульфатна кислота, хлоридна кислота, толуен (в 11 класах з поглибленим вивченням хімії).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 січня 2011 р. № 4 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. № 770 і від 10 жовтня 2007 р. № 1203» речовини, що містять не менш як 45 % таких прекурсорів, як сульфатна кислота, та 15 % таких прекурсорів, як хлоридна кислота, підлягають тим же заходам контролю, що і прекурсори. Концентрація цих речовин визначається виходячи з масової частки речовини в складі суміші (розчину).

З огляду на зазначене рекомендуємо зберігати сульфатну(водний розчин із  масовою часткою сульфатної кислоти менше 45 %) та хлоридну кислоту (водний розчин із  масовою часткою хлоридної кислоти менше 15 %) та замінити дослід добування кисню з калій перманганату на добування даного газу каталітичним розкладом гідроген пероксиду.

VI. Рекомендації щодо оформлення записів інструктажів з безпеки життєдіяльності на уроках хімії

Звертаємо увагу, на обов’язкове виконання вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 18.04.2006  № 304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 7 липня 2006 року за № 806/12680 та  листа МОН України  від 16.06 2014 р. № 1/9-319 «Організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах»

Згідно з цими документами здійснюються такі інструктажі:

Таблиця 4

Оформлення записів інструктажів з БЖД на уроках хімії

Назва інструктажу

Час проведення

Запис про проведення

Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності в кабінеті хімії

Перший урок навчального року

Тільки в журналі реєстрації інструктажів із безпеки життєдіяльності (журнал зберігається в кабінеті хімії)

Інструктаж з безпеки життєдіяльності

Перед початком кожної практичної роботи та лабораторного досліду

У класному журналі на сторінці предмета в графі «Зміст уроку».

Форма запису: «Проведено інструктаж з БЖД»

Позаплановий інструктаж з безпеки життєдіяльності

У разі порушення учнями вимог нормативно-правових актів з охорони  праці, що може призвести чи призвело до травм, аварій, пожеж тощо

У журналі реєстрації інструктажів із безпеки життєдіяльності

Цільовий інструктаж з безпеки життєдіяльності

У разі організації позанавчальних заходів (олімпіади, екскурсії)

У журналі реєстрації інструктажів із безпеки життєдіяльності

 

VII. Оцінювання учнів на уроках хімії, порядок ведення класного журналу та календарно-тематичне планування

         Наведені нижче тези щодо оцінювання навчальних досягнень учнів, відповідних записів у класному журналі, календарно-тематичного планування з хімії сформульовані на підставі  перевірки стану ведення журналів учителями хімії загальноосвітніх навчальних закладів області.

1.     Основними видами оцінювання навчальних досягнень учнів з хімії є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація.

2.     Лабораторний дослід з хімії складає тільки частину уроку, оцінювання учнів здійснюється вибірково. Перед початком лабораторного  досліду учитель проводить інструктаж із безпеки життєдіяльності, про що робить запис у класному журналі в графі «Зміст уроку»: Лабораторний дослід № (ставиться номер досліду з навчальної програми, тема досліду не зазначається). Проведено інструктаж з БЖД. Наприклад, запис до лабораторного досліду в 7-му класі: Лабораторний дослід №1. Проведено інструктаж з БЖД.

3.     Практична робота з хімії займає весь урок, оцінюванню підлягають усі школярі. На сторінці оцінювання навчальних досягнень учнів робиться вертикальний запис : Практична робота № (ставиться номер роботи з навчальної програми). На початку практичної роботи учитель проводить інструктаж із безпеки життєдіяльності, про що робить запис у класному журналі в графі «Зміст уроку»: Практична робота № (ставиться номер роботи з навчальної програми, та зазначається її тема). Проведено інструктаж з БЖД. Наприклад, запис до практичної роботи в 7-му класі: Практична робота №2. «Дослідження фізичних і хімічних явищ». Проведено інструктаж з БЖД.

4.     Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання учня.

5.     Тематична оцінка  виставляється до класного журналу в колонку з надписом Тематична без дати. При виставленні тематичної оцінки  враховуються  всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається. Тематична оцінка не підлягає коригуванню.

6.     Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.

7.     Розподіл годин у програмах орієнтовний. Учитель може аргументовано вносити зміни до розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, змінювати послідовність вивчення питань у межах окремої теми. Розподіл навчальних годин у межах тем здійснюється безпосередньо вчителем. Для тематичного оцінювання, а також  для повторення, узагальнення, аналізу та коригування знань учнів можуть використовуватися резервні години.

8.     Кількість письмових робіт має бути збалансованою, розподіл їх за темами навчального матеріалу відповідати методичній доцільності. Не слід зловживати видами робіт контролюючого характеру (особливо під час вивчення хімії у класах, які вивчають хімію на рівні стандарту). Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках хімії слід здійснювати відповідно до загальних підходів до визначення рівня навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, про що зафіксовано в Загальних критеріях оцінювання навчальних досягнень учнів

[Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ МОНмолодьспорт №329 від 13.04.11 року) [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/18438/

Обов’язковим є проведення однієї контрольної роботи в семестр. Контрольні роботи оформляються в  зошиті для контрольних робіт (зошиті для контрольних і практичних робіт) або на окремому аркуші та зберігаються в кабінеті протягом року. Відпрацювання пропущених учнем практичних і контрольних робіт є недоцільним. Оцінка за ведення зошитів з хімії не виставляється.

Успішна організація навчально-виховного процесу на всіх його етапах, включаючи Державну підсумкову атестацію та ЗНО, багато в чому залежить від роботи регіональних методичних служб, які повинні забезпечити грамотно організоване й об’єктивне інформування вчителів про всі існуючі нормативні документи, програми, підручники та навчально-методичні посібники; дбати про формування професійної компетентності педагога.

  Аналізуючи вищезазначене у 2014-2015 навчальному році методистам районних (міських) кабінетів, керівникам методичних об’єднань учителів хімії на серпневих нарадах та упродовж навчального року рекомендуємо:

  1. опрацювати нормативні документи Міністерства освіти і науки України до 2014-2015 навчального року та документацію навчально-методичної бази кабінету хімії;
  2. познайомити вчителів із програмою для 7-х класів, що буде запроваджена в 2015-2016 навчальному році в зв’язку з переходом на новий Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти;
  3. забезпечити належне оформлення навчальної та методичної документації, ведення документації з техніки безпеки в кабінетах хімії;
  4. звернути увагу на самоосвітню організацію роботи вчителя, осучаснення змісту навчального матеріалу з хімії, створення умов для розвитку творчих здібностей учнів, систематичний самоаналіз власних уроків, вимоги щодо оформлення документації;
  5. продовжити роботу щодо поширення досвіду учителів по впровадженню інноваційних технологій навчання;
  6. надавати методичну допомогу вчителям (особливо тим, які не мають відповідної фахової освіти) у міжкурсовий період;
  7. сприяти заохоченню і підтримці обдарованих дітей, учнівської молоді шляхом надання допомоги у підготовці їх до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, творчих та інтелектуальних конкурсах, залучення до науково-дослідницької та творчої діяльності.
  8.  надання допомоги у підготовці учнів до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2015 року.

   Зазначимо, що всі вимоги до вивчення шкільного курсу хімії, які викладено в інструктивно-методичних листах Міністерства освіти і науки України на 2009-2013 навчальні роки, залишаються чинними і на 2014-2015 навчальний рік.

Методист відділу природничо-математичних дисциплін                                                                          Бур’ян В.І.

Переглядів: 1550 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0

Хімія
Безкоштовний хостинг uCoz