Неділя, 25.06.2017, 09:11
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Хімічна та біологічна освіта Полтавщини
Форма входу
Меню сайту

Календар
«  Січень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2017 » Січень » 28 » Нові підручники – нові підходи до навчання
12:37
Нові підручники – нові підходи до навчання

        Суспільно – політичні зміни в Україні, орієнтація на європейські стандарти у різних галузях, в тому числі й в освіті, сприяє переходу до демократичного процесу навчання. У зв’язку з цим й прийняті нові Державні стандарти загальної середньої освіти, зазнали змін навчальні плани та програми і, звичайно, шкільні підручники й навчально-методичні посібники.
     Особлива роль у побудові навчання належить шкільним підручникам– моделі навчального процесу. Вони можуть актуалізувати суб’єктивні проблеми учнів, перетворити їх на пізнавальні та навчити вирішувати їх. Розроблення підручників, зорієнтованих на формування компетентностей, потребує принципової перебудови їхньої структури і змісту, наповнення їх відповідними засобами організаціїнавчальної діяльності; переорієнтації з виконання інформаційно-репродуктивноїфункції на діяльнісну, вмотивовану на ініціативу та самостійність учнів.
       Підручник — це книга, в якій викладено основи знань із навчального предмета на рівні сучасних наукових досягнень. Підручник має відпо¬відати програмам і завданням навчальних закладів, для яких видається, віковим та іншим особливостям тих, хто навчається.Наразі існує великий вибіршкільних підручників. 17 січня 2017 року у Полтавському обласному інституті післядипломної освіти вчителів відбулася презентація підручника «Біологія. 8 клас» автором Задорожним Костянтином Миколайовичем, доцентом кафедри інженерної екології міст Харківського національного університету міського господарства ім. О.М. Бекетова, кандидатом біологічних наук, головним редактором журналу «Біологія» ВГ «Основа», автором підручника з біології для 8 класу, науковим редактором підручника з біології для 7 класу – переможців Всеукраїнських конкурсів рукописів підручників; автором робочих зошитів з біології для 6-8 класів видавництва «Ранок». Слухачами й активними учасниками зібрання стали також вчителі біології Полтавського району.
     Автор наголосив, що основна ідея підручника “Біологія, 8 кл.” — реалізація змісту нової навчальної програми й закладених у Державному освітньому стандарті (2011 р.) підходів до навчання: особистісно орієнтованого, діяльнісного та компетентнісного. Підручник має забезпечувати формування в учнів предметної (біологічної) компетентності, яка охоплює складники: когнітивний — опанування знаннями про організм людини як цілісну, відкриту, саморегулюючу біологічну систему, розуміння біосоціальної сутності людини; культурно-ціннісний — формування в учнів розуміння цінності життя людини, її здоров’я, необхідності дотримання способів збереження здоров’я; діяльнісний — розвиток умінь володіння різними способами діяльності: інтелектуальними (наприклад, порівняння, узагальнення тощо), практичними (наприклад, вимірювання пульсу, надання першої медичної допомоги тощо) і творчими (наприклад, виконання проектів).
     Костянтин Миколайович звернув увагу на те, що відбір навчального матеріалу здійснювався з урахуванням вікових особливостей учнів та оптимального рівня його складності. Даний підручник надає можливість: — організації різнорівневого навчання; — організації допрофільного навчання; — самостійного опанування матеріалу; — створення умов для формування основних груп компетентностей учнями. Підручник є особистісно орієнтованим, його зміст дає можливість організувати творче співробітництво всіх учасників навчального процесу. Підручник базується на традиційних принципах навчання (науковості та доступності, диференціації, гуманізації, наочності тощо) та відповідає сучасним підходам до навчання, основними серед яких є компетентнісний та діяльнісний підходи.
Кожен параграф закінчується висновками «Запам’ятайте найважливіше», які підсумовують і нагадують у скороченому вигляді зміст параграфа.     Після висновків діти знайдуть різнорівневі запитання й завдання в рубриці «Перевірте свої знання».Лабораторні дослідження, лабораторні і практичні роботи, для них детально прописаний порядок дій, що допоможе максимально точно виконати всі роботи, передбачені програмою. До цих робіт на певній сторінці Інтернету подано відеофрагменти та презентації. Додаткова інформація, що міститься в підручнику, сприяє підвищенню мотивації до вивчення біології та розширенню ерудиції. Також до підручника єІнтернет-додаток.
Цікавий і змістовний відбувся обмін думками, побажання вчителі автор обіцяв проаналізувати, на окремі питання можна отримати відповіді на вебінарах, які проводить автор відповідно до тем підручника.
     Як зазначила Л.Ващенко, автори підручника зробили вдалу спробу поєднати інформаційний та діяльнісний компоненти змісту, репродуктивні та продуктивні складові апарату засвоєння навчального матеріалу. Позитивних результатів у формуванні компетентностей можна досягти лише поєднуючи різноманітні засоби навчання, найбільш поширеним серед яких є шкільний підручник.

Прикріплення: Картинка 1
Переглядів: 176 | Додав: dnz | Рейтинг: 5.0/8
Всього коментарів: 0

Хімія
Безкоштовний хостинг uCoz